2016. április 24., vasárnap

PESTI MESE (1937)

Már a főcím alatt is dalolnak:

Nem csókolnak Pesten könnyen, 
Így olvastam egy kis pesti mesekönyvben.
Mert így áll a mesekönyvben,
Hát maga sem csókolhat meg engem könnyen.
Ám, ha mégis megcsókolna,
Minden csókban de jó volna.

39. percben Mezei Mária - Éva- énekli Páger Antalnak - Kubik -

Egy dalt dúdoltam kérem, 
Otthon a vén zongorán.
Nem hagyott nyugton  vérem,
Ez volt a baj talán.
S most itt ülök kifestve,
Előttem pezsgős pohár.
Ezt játsza minden este 
Úrilány a zongorán.
Nem bírok a bolond szívemmel,
Ha még ma se felel igennel,
Ez az élet nekem már nem kell.
Könyörgöm, tovább ne gyötörjön,
Ne harcoljon és ne közöljön,
Hiszen úgyis tudom, hozzám jön.
Tán addig várjak, 
Míg három unokának nagypapája lesz,
És mind a három bájos kis unokának nagy szakálla lesz?
Jajj, jajj, ájjj nem bírok a bolond szívemmel,
Ha még ma se felel igennel.
Ez az élet nekem már...jajj
Majd képváltás és a Turay Ida - Copfos-  és a Békássy István -Feri- folytatja:

Copfos:
Jajj,jajj, jajj, nem bírok a bolond szívemmel,
Ha még ma se felel igennel.
Ez az élet nekem már nem kell.

Feri:
Könyörgöm, tovább ne gyötörjön,
Ne hatoljon, és ne ötöljön,
Hiszen úgyis tudom, hozzámjön.

Ismét képváltás, újra Páger és Mezei:

Kubik:
Tán addig várjak, míg három unokának nagymamája lesz,
És mind a három bájos kis unokának nagy szakálla lesz.
Jajj, jajj, jajj!
Éva:
Nem bírok a bolond szívemmel, 
Ha még ma se felel igennel.
Ez az élet nekem már nem kell.

Copfos:
Éljen a jó élet, a kedves élet!


A teljes film megnézhető itt:

https://videa.hu/videok/film-animacio/pesti-mese-hnPAkeQbXZb8SXnF


Kis Klári, a lenézett kalapos lány, akit mindenki csak Copfosnak hív, egy napon 650 ezer dollár örökséghez jut. Munkaadónőjének öccse azonnal udvarolni kezd neki, ami gyanút ébreszt Copfosban. Nem bízik a pazarló fiúban, ezért angol nyelvű levelet irat magának, melyben közlik, mégsem ő örökölt. Újra dolgozni kezd a szalonban, mintha mi sem történt volna. Közben megbízást ad a banknak, hogy Kubikkal, a szalon jóképű hordárával, akibe Klári már régóta szerelmes vetessék meg a kalapszalont?


Szereplők

Kis Klári, Copfos
Szubrett
Vadász Lehel, az Atlantic Bank igazgatója
Annie öccse
Lány a kalapszalonban

Alkotók








2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nem csókolnak Pesten, gyöngyöm,
    így olvastam egy kis estimese-könyvön.
    Mert így áll a mesekönyvben,
    hát maga sem csókolhat meg engem könnyen!
    Ám ha mégis megcsókolna
    minden csókom de jó volna!
    Bármint áll a mesekönyvben,
    nem kell hinni a mesének olyan könnyen!

    VálaszTörlés