2016. április 29., péntek

AZ OKOS MAMA (1935)

Kb. 9. perc: Kosáry Emmi - Tatár Éva primadonna -:

Emlék, tán nem is emlék,álomkép.
Várok rég, talán csak vágy, 
Hogy visszajössz még.
Csak teérted élek én,
Téged örökké kívánlak én,
Míg szerelmed rámragyog,
Én nyomodban árny vagyok.
Adj életet vagy halált!
Úgysincs kegyelem, ez szíven talált,
Mert a sorsom pusztulás vagy feltámadás.
A te forró szádat keresem én,
Nem csábít el más.
Ha te forróságod legyen enyém,
mely édes vallomás.
Csak te érted élek én,
Téged örökké kívánlak én,
Mert a sorsom pusztulás vagy feltámadás.

Kb. 1 óra 1 percnél: Kosáry Emmi:


Az asszonynépet, komám, ne féltsed,
Én mondom néked, zsivány a nő!
Mosolygó szájjal, ezernyi bájjal,
Megkenve hájjal csinálja ő.
Csak egyet néz a férfi szeme közé,
S már felcsavarta rég az ujja köré.
Az asszonynépet, komám, ne féltsed,
Én mondom néked, zsivány a nő!


Kb. 1 óra 8 perc: Kosáry Emmi:

Minek a szív, ha nincs érzés?
Minek a Nap, ha nincs fény?
Csók derűje nélkül sötét az élet,
Csók nélkül hogy élek én?
Minek az éj, ha nincs álom?
Minek a csók (?),ha nincs láz?
Kell a csók, amelytől kigyől a vérem,
Csók, amely megbabonáz.
Boldogság van talán más is,
Mit ér a..................................(?)
Minden, de minden csak frázis,
Ha egyszer a szívünk fáj.
Minek a szív, ha nincs érzés?
Minek a Nap, ha nincs fény?
Csók derűje nélkül sötét az élet,
Csók nélkül hogy élek én?

A film tartalma, szereplői:

http://www.port.hu/az_okos_mama/pls/w/films.film_page?i_film_id=7909

A teljes film megtekinthető itt:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése